Deneyimsel
Eğitimcinin
Eğitimi
“Eğitim deneyimdir. Geriye kalan her şey ise yalnızca bilgi.”
A. Einstein
Eğitici Eğitimi
Program Amacı:
Deneyimsel öğrenme döngüsü etrafında iyi birer öğrenen ve eğitimci kimlikleri inşa etmek, tüm öğrenme stillerini kapsayıcı, deneyimsel öğrenme tabanlı eğitim ve gelişim tasarımı yapabilmek, interaktif yöntemleri kullanarak eğitim uygulayabilmek.
Temel Program Süresi:
4 + 1 : 5 Gün
Eğitimci Rol Profilleri
Deneyimsel öğrenme döngüsünün farklı alanlarına odaklanan 4 eğitimci rol profili bulunuyor.
Kolaylaştırıcı rolü, deneyimleri değerlendiren bir süreç işletirken, Konu Uzmanı rolü teorik modellerin değerlendirildiği bir süreç işletir.
Standart Belirleyici rolü soyut göstergeler ile performans hedefleri oluştururken, Koç rolü derin öğrenme için deneyimi teşvik eder.
Etkili ve bütüncül bir eğitim ise, deneyimsel öğrenme döngüsünün tamamını kapsayan bir tasarımla mümkündür.
Temel Program
Eğitim
Tüm katılımcılara Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri ve Kolb Eğitimci Rol Profilleri Envanteri uygulanır.
4 Günlük Temel Eğitim Verilir
Yakından Tanışma
Deneyimsel Öğrenme Kuramı
Öğrenme Stilleri ve Esneklik
Öğrenmeyi Öğrenme
Takım Çalışması ve Çatışma Yönetimi
Yetişkin Öğrenmesi (Andragoji)
Eleştirel Pedagoji
İhtiyaç Analizi
Metot Metodoloji
Program Tasarımı
Değerlendirme Yöntemleri
Uygulama Aşamasının Planlanması
Uygulama
Eğitim sırasında planlanan kurum içi uygulama planı hayata geçirilir.
Bu aşamanın süresi planın boyutuna göre bir haftadan bir aya kadar değişiklik gösterebilir.
Uygulama aşamasında EXPERIANTA'da bulunan özel
e-öğrenme programını tamamlarlar.
Bu aşamada eğitimciler kurum içinde uygulayacakları eğitim modüllerini tasarlarlar ve uygularlar.
Tasarım aşamasında Müderris eğitmenleri tarafından mentörlük sağlanır.
Değerlendirme
Uygulama sonrası tekrar bir günlüğüne bir araya gelen katılımcılar uygulama sonuçlarını paylaşırlar.
Diğer yandan eğitim ve sonrasındaki uygulama deneyimi üzerine yansıtma yaparlar ve süreç boyunca kazanılan öğrenme çıktıları paylaşılır.
Uygulama ve öğrenme çıktılarını referans alarak, eğitimcilerin sürekli gelişimi için yeni aksiyon planları yapılır.
Dahil olan yetkinlikler
Bilişsel
Yetkinlikler
Eleştirel Düşünme
Analitik Düşünme
Bilişsel Esneklik
Yaratıcılık ve Yenilik
Karar Verme
Sosyal ve Duygusal
Yetkinlikler
Takım Çalışması
İletişim ve Empati
Çatışma Yönetimi
Duygusal Dayanıklılık
ve Stres Yönetimi
Öz Motivasyon
Profesyonel
Yetkinlikler
Proje Yönetimi
Zaman Yönetimi
Değişim Yönetimi
Etkili Sunum Teknikleri
Dijital Okuryazarlık
Kapsayıcılık
Yetkinlikleri
Kuşaklararası İletişim
Kültürlerarası Öğrenme
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Engeli Olan Bireylerle Çalışma
Ekolojik Farkındalık
Bu programa, Eleştirel Düşünme, Yaratıcılık ve Yenilik, Takım Çalışması, Çatışma Yönetimi ve Etkili Sunum Teknikleri konuları dahildir.
Sizin için yapacağımız terzi işi tasarımda bu konuların hacimlerini düzenleyebilir ve yetkinlik setimizden ihtiyaç duyulan konuları ekleyerek size özel bir program tasarlayabiliriz.
Örnek Çalışma
Katılımcılardan
"Özellikle öğrenen merkezli eğitim içerikleri ve programları hazırlamanın önemini kavradım. Eğitimlerim sırasında değişik öğrenme stilleri ve eğitimci profilleri uygulamanın gerekliliğinin farkına vardım."
Eğitim Katılımcısı
BORUSAN CAT
"Daha sıcak, samimi ve pozitif olmayı, teorik bilgimi pratiğe yedirmem gerektiğini öğrendim. Katılımcıları biraz daha serbest bırakmanın önemini keşfettim."
Eğitim Katılımcısı
KARADENİZ HOLDİNG
"Eğitimde kazandığım diğer önemli bir farkındalık katılımcıları nesneleştirerek bilgi bombardımanına tutmak yerine özne-özne yaklaşımıyla eğitimin sürecini katılımcılarla birlikte deneyimleyerek öğrenmenin çok daha etkili olduğu."
Eğitim Katılımcısı
ERDEMİR DEMİR ÇELİK